Followers

Visitor

Friday, July 24, 2009

hai....

olla....
seperti yg dijanjikan semalam....ari ni saya rajin tuk mengupdate blog saya....huhuhu...hmmmm...seperti biase saya terpaksa memerah keringat otak saya tuk memilih topic apa yg ok tuk saya tulis kat blog saya ni....tap tuk hari ni saya tak payah nak bersusah payah sbb saya dah ada tajuk yg sesuai....apa die ea...hahaha...rasa mcm nak tulis pasal cinta...
dlam english dpanggil love...in mandarin call ai....in tamil pyar...in korea sarang heyo (means i love u)....p/s tuk tamil tu tak sure 100% betul ea...hehehehe....
semua orang nak jumpa cinta sejati or true love rght....same like me...i also want to find my true love.....cinta sejati tak semestinya cinta pandang pertama....dan tak semestinya cinta sejati tu perlu kekal dan bahagia dengan pasangan untuk selama-lamanya....dan cinta sejati juga tak semesti cinta antara insan yg berlainan jantina tap ia boleh berlaku antara tuhan dan manusia dan antara ahli keluarga....(slagi tak terpesong dr agama ok)....cinta ni sebenarnya universal....its all depends on individual.....
walaupun saya pernah bercinta tap terkandas dan sekarang masih solo (nak bagitau gak yg ira ni single...hahahhaha)... for me love is big....its can be divide to many group....love for ur partner...love for ur family...love for ur god n many more....for me love for my partner not means tat u give ur whole life to him....bcoz slagi takda ikatan yg sah lbih baik kite mncegah rght...hehehe....saya ni konservetif skit bab2 mcm ni....huhuhu...for me wat i want wit my partner is both of us saling jujur antara satu sama lain....memahami antara satu sama lain...bleh brtolak ansur....tak semestinya kna memiliki persamaan dr segi minat atau pandangan....dan tak semestinya sempurna tuk segala-galanya coz bukan semuanya sempurna selain tuhan....dan yg paling penting kami saling mencintai antara satu sama lain...bnda2 mcm ni kite hanya bleh rncang siape yg kite nak sbgai teman tap yg menetukan semua bnda ni adalah Dia...sbb Dia yg menentukan ajal maut jodoh dan segala-galanya....
apa yg penting kite kna ingat bahawa jika kite suke atau cinta seseorang tak semestinya cinta kite akan dibalas ok....dan kemungkinan pasangan kita sekarang akan jad musuh kita dan kemungkina juga musuh kita akan jad orang yg dicintai....dan tak semestinya pasangan kita akan kekal shngga ke akhir hayat....jika berkekalan alhamdullillah....sbb ia semua bergantung kepada jodoh...hahahhaa...(kasi ceramah plak ira ni)......
oklah.....sebelum merepek tak tentu psal lag n lari dr tajuk baik saya berhenti.....sebelum saya menoktahkan ayat tuk kali ini.....segala yg saya tulis ni cuma pandangan individual saya....so kalau ada org yg tak puas ati apa yg saya tulis ni saya mntak maaf coz saya takda niat nak mengguris hati sesiapa....it just come from my heart n my opinion....so im sorry once again...hingga kite berjumpa lag.....bubbyeeee!!!!!!!!
honestly written by ira....

No comments:

Post a Comment